KULTURA ZAKUPÓW

  1. Postępujesz niewłaściwie, jeśli wymyślasz sprzedawcy; obni­żasz wówczas nie jego autorytet, lecz własny. Nie kłóć się więc, ale spokojnie sprecyzuj swoje żądania czy zastrzeżenia; gdy spot­kasz się ze złą wolą (niestety mało mamy wyszkolonych ekspe­dientów), zażądaj rozmowy z kierownikiem lub opisz zajście w książce zażaleń. Uważaj, by Twoje dzieci w sklepach z artykułami spożywczymi nie dotykały towarów — Ty także tego nie rób. Nie wprowadzaj do sklepów psów, kotów i innych zwierząt. Tego nikt nie lubi, więc miej wzgląd na innych. W sklepie samoobsługowym możesz się długo namyślać, oglą­dać i wybierać towar. Jeśli jesteś uczciwy, nie peszysz się tym, że ekspedienci patrzą Ci na ręce. To należy przecież do ich obo­wiązków. Przestrzegaj niepisanych praw „Samów”: bierz koszy­czek i obchodź sklep wytyczoną drogą, aż do kasy. Tu — spiesz się. Inni czekają. Nie tarasuj sobą drogi. Zawsze możesz z koszycz­kiem zejść na ubocze i tam przepakować zakupiony towar do Twojej siatki, teczki itp. Opróżniony koszyczek zwróć tam, gdzie powinien stać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *