PRZYKAZANIA DLA SPRZEDAWCÓW

  1. Pierwszym przykazaniem jest czystość — zarówno lokalu skle­powego, a więc lad, podłóg, szyb, jak i personelu (ręce!) oraz to­waru i jego opakowania. Uczciwość to najważniejsza cecha dobrego kupca. Nie usiłuje on sprzedać wybrakowanych owoców po cenie widniejącej przy naj­piękniejszych, wystawionych w witrynie. W koszyczku z truskaw­kami nie daje na spód podgniłych, a na wierzch dorodnych, świeżutkich, nie mierzy gumki, tasiemki lub materiałów tak, że 10 cm brakuje; nie zachwala artykułów, gdy wie, że są niewiele warte, ale też nie zniechęca do kupna.  Jeśli sprzedawca jest tak samo grzeczny dla staruszki kupują­cej pudełko zapałek jak dygnitarza, który zamawia kosz win, likierów, to znaczy, że jest na jak najlepszej drodze do doskona­łości. Posiadł sztukę uprzejmości, a ponadto rozumie, że okazy­wanie lekceważenia klientowi jest sprzeczne z zasadą handlu w ogóle. Bo nie klienci są dla sklepu, ale sklep i jego personel dla klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *